Kinderen helpen bij leerproblemen, concentratie stoornissen (ADD, ADHD), dyslexie en eventueel gedragsproblemen
- Kan uw kind moeilijk leren en haalt hij slechte of matige resultaten op school?
- U weet dat hij of zij veel beter kan leren/presteren, maar haalt niet het beste uit hemzelf?
- U maakt uzelf zorgen over hem, over de school keuze, schooladvies, de oriëntatie en misschien over zijn of haar toekomst?
- Misschien zit hij niet helemaal lekker in zijn veld – vanwege verschillende reden – en u weet niet goed hoe u hem kunt helpen?
- Misschien heeft uw kind gedragsstoornissen zoals schreeuwen, slaan, schoppen, bijten, thuis of op school en is hij moeilijk om op te voeden?
- Is bij uw kind ADD, ADHD, dyslexie of ASS gediagnosticeerd en belemmert het hem om goed te kunnen studeren?
Homeopathie en voedingssupplementen kunnen uw kind weer in balans brengen, hem helpen opbloeien, meer zelfvertrouwen uitstralen, betere contact met leerkrachten en andere kinderen maken, met als gevolg beter in zijn veld zitten en betere resultaten op school.
Wat zijn de achterliggende problematiek(en) achter leer-, concentratie- of gedragsstoornissen?
Er kunnen veel redenen zijn waarom een kind niet goed kan leren en misschien niet lekker in zijn veld zit. Ik geef u hieronder een paar voorbeelden van kinderen die ik heb kunnen helpen in mijn praktijk. Bij elke soort 'achterliggende probleem' horen een aantal middelen die daarbij kunnen helpen.
- Sommige kinderen vinden het moeilijk als ze een broertje of zusje krijgen. Ze hebben de indruk dat u als ouder niet meer zo beschikbaar bent, dat u minder van hun gaat houden, dat ze niet genoeg gewaardeerd zijn. ‘Mijn ouders houden veel meer van mijn kleinere broertje/zusje, ze zijn heel streng met mijn en hij/zij mag alles doen,…’
- Andere kinderen zijn heel verlegen, ze maken zich veel zorgen over een toets, hun zelfvertrouwen is laag. Thuis weten ze alles maar op school (of op een podium als ze optreden) kunnen ze niks meer. Vaak hebben ze ook klachten voor een toets of als ze terug van school komen : hoofdpijn, buikpijn,…
- Er zijn ook kinderen die heel ambitieus zijn, ze willen graag de beste van de klas zijn, maar als het niet (helemaal) lukt geven ze te snel op : ‘Ik kan het niet, het is veel te moeilijk voor mij, zelfs als ik heel veel zou studeren zou ik toch slechte resultaten halen,…’
- Sommige kinderen zitten niet lekker in hun veld, hun contact met andere kinderen is niet optimaal, soms worden ze gepest. Ze stralen een laag zelfbeeld uit en zijn makkelijk te pesten en worden soms oneerlijk gestraft. ‘Ik krijg altijd de schuld, ik word gepest, andere kinderen pesten mij altijd in de pauze,…’
- Er zijn ook kinderen die snel beledigd zijn, die snel de indruk hebben dat ze niet genoeg gewaardeerd worden door de leerkracht en die daardoor een slechte relatie ontwikkelen met de leerkracht. Vaak gaan ze minder leren/studeren omdat ze geen zin hebben om dit vak te leren. Meestal halen ze middelmatige of slechte resultaten tenzij ze heel goed in deze vak zouden kunnen zijn!
- Andere kinderen kunnen zich moeilijk op school concentreren. Ze zijn erg gevoelig en absorberen alle indrukken en zijn snel afgeleid. Daardoor missen ze een grote deel van de lessen, en kunnen ze zich ook niet goed concentreren tijdens toetsen en halen ze slechte cijfers.
- Sommige kinderen, met name jongens, zitten vol energie en kunnen niet lang blijven zitten op school en luisteren niet altijd goed in de les. Ze moeten bewegen, zijn snel afgeleid, denken meer aan de pauze dan dat ze luisteren…
- Er zijn ook kinderen die ‘dromers’ zijn : ze leven in een wereld vol met fantasie. Tijdens de les proberen ze te luisteren maar ze zijn snel afgeleid en denken aan iets anders.
- Ik heb ook kinderen gezien die een beetje treurig zijn, misschien is oma onlangs overleden, of soms maken ze zich zorgen over hun ouders, misschien is er sprake van een echtscheiding en brengt het veel onzekerheid in het gezin op dat moment… Deze kinderen moeten tijdelijk geholpen worden zodat deze omstandigheden niet te veel consequenties hebben op hun schoolprestaties en oriëntatie.
- En paar kinderen die ik heb behandeld waren nog steeds heel bang in het donker, hadden de indruk dat er geesten, spoken of gevaarlijke beesten onder hun bed zaten, dat inbrekers in hun huis zouden komen… Hoewel dat niet een directe link had met leren, hebben we, de ouders van deze kinderen en ik, kunnen constateren dat het behandelen en oplossen van deze angsten een positief bijdrage heeft geleverd aan de leer capaciteit van hun kinderen.
- Er zijn natuurlijk nog meer reden waarom een kind moeilijk kan leren of niet het beste uit zichzelf haalt. Bij ieder kinderen ontdek ik nieuwe oorzaken maar er zijn altijd veel mogelijkheden om uw zoon of dochter te helpen.
Hoe gaat de behandeling plaats vinden en wat kunt u verwachten?
In het begin van het behandeling wil ik graag een gesprek met u alleen om te begrijpen wat de problemen zijn, en daarna een keer met u en uw kind om kennis te maken en alles samen te bespreken. Soms is het niet mogelijk om het kind mee te nemen naar het consult en gaan we beginnen met de informatie die u zelf kunt geven.
We maken dan een actie plan gebaseerd op de achterliggende problemen en hoe we die aan kunnen pakken. Verder bespreken we wat we gaan doen op verschillende gebieden (voeding, supplementen, slaap, moeilijke vakken op school). Natuurlijk zal ik dan een eerste homeopathische middel voorschrijven.
Daarna evalueren we een keer per 4 a 6 weken de progressie en passen we het aanpak aan op basis van de resultaten. Iedere keer zal ik uw kind opnieuw een homeopathische middel voorschrijven dat een deel van het probleem kan oplossen.
Meestal zijn er al verbeteringen als het eerste homeopathische middel werkt. Daarna gaan we langzaam de verschillende achterliggende problematieken bespreken en één voor één proberen oplossen. Ik zie vaak al resultaten na een paar consulten en de hele behandeling duurt gemiddeld tussen 6 maanden en 1 jaar.
Wilt u meer weten of een afspraak maken? Neem aub contact op per email op klassiekehomeopathie@xs4all.nl